búcsú és a holland osztálytársai Isztambulban - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu búcsú és a holland osztálytársai Isztambulban - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu

búcsú és a holland osztálytársai Isztambulban

Door: annemiekezorgdrager

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

02 Juni 2011 | Hongarije, Eger

Hallo iedereen!
Ik heb zojuit vaarwel gezegt tegen al mijn Turkse huisgenootjes. Veel andere buitenlandse studenten zijn de afgelopen weken al vertrokken. Natuurlijk is dit een trieste aangelegenheid. Het wordt ook duidelijk dat onze tijd in het buitenland ten einde komt. Maar ik vind het allemaal wel wat dramatisch hoor. Bij elk afscheid (vooral dat van de Turkse dames) wordt uitgebreid gehuild en wordt er in alle talen "ik mis je" en "ik hou van je" geroepen. Ik denk dat ik hier als koude Nederlander toch iets te nuchter voor ben. Natuurlijk zal het nu erg stil zijn nu mijn huisgenootje Leyla weg is. Het is allemaal ook erg dubbel. Alle vertrekkenden hebben zin omhun vrienden, familie en geliefden thuis weer te zien maar zullen eenmaal thuis hun vrienden in Hongarije ook missen. Gisteren ben ik met Melinda naar Sirok geweest voor een heuze hike. Naar een bescheiden berg te hebben getrotseerd konden we de ruines van een prachtig oud kasteel en het mooie uitzicht bewonderen. Toen realiseerde ik me wel dat ik Hongarije wel erg zal missen.
Ik ben nu aan het inpakken en voorbereiden voor mijn reis naar Turkije morgen. Freek en ik gaan morgen om 6 uur met de bus naar Budapest om van daaruit het vliegtuig naar Istanbul te pakken. Daar ontmoeten we Jeroen en Luuk die vanuit Rome met het vliegtuig komen. En die avond ontmoeten we al onze klasgenoten in het hotel voor een week van rondleidingen en sightseeing met onze docenten! Het zal gek zijn om al mijn Nederlandse klasgenoten weer te zien. Even Back to reality! Maar wel zin in!

  • 02 Juni 2011 - 14:50

    Kathy:

    Hoi Annemieke, nogmaals een heel goede reis en veel plezier in Turkije.
    Hopelijk heb je je laptop mee, dan kunnen we deze week nog even skypen.
    Dag lieverd groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1943
Totaal aantal bezoekers 68151

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

m

25 Januari 2011 - 17 Juni 2011

studeren in Hongarije

Landen bezocht: