Tehát boldog itt - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu Tehát boldog itt - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu

Tehát boldog itt

Door: annemiekezorgdrager

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

02 Maart 2011 | Hongarije, Eger

Hallo allemaal!

hier weer eens een berichtje van mij vvanuit Eger :) Dit weekend was het namelijk jubileum! 26 februari woonden wij preces 1 maand in Hongarije! Maar gek genoeg stonden we op een uitkijkpunt in de bergen van Zakopane (Polen) toen ik me dit realiseerde. Joanna, een van de meiden die hier ook in de dormitory woont, had ons (Jeroen, Naomi, Freek, Daphne, Luuk & George) namelijk uitgenodigt om haar familie op te zoeken in Polen. Top idee natuurlijk! We zouden eerst met de auto van Joanna en de Trabant van George, maar helaas heeft hij zijn Trabant twee weken terug in de prak gereden toen het onverwachts ging sneeuwen. Stiekem vond ik dit niet zo erg, hoe had dat moeten gaan als je door de bergen van Slowakije en Polen met meters eeuwige sneeyw moet rijden?? In een auto uit de tijd dat er nog geen achterbankgordels en airbagsbestonden? Daarom maar een huurauto geregeld! Toen we vrijdag weg zouden gaan moesten de plannen gewijzigt worden omdat het erg hard sneeuwde in Hongarije en Slowakije. We zouden nu om de bergen van Slowakije heen moeten in plaats van er over heen :P Dit maakte de rit iets langer, maarja dan zie je ook eens hoe het er in Slowakije aan toe gaat. En gelukkig zat ik in de auto met Dr. Bolt (DJ Freek :P) die ons vermaakte met leuke muziek, hierover later meer! Nadat we door Slowakije heen waren gestuiterd (de wegen zijn erg slechts!)kwamen we aan in Polen. Toen we in Zakopane kwamen keek ik mijn ogen uit! Het is het allerkitscherigste winterstadje wat je je kunt voorstellen! Het is een tot leven gekomen themapark! Kneuterige houten huisjes, overal kerstlichtjes, op de foto met bigfoot en levende rendieren op straat maar wel errug gezellig! De volgende dag gingen we naar een van de vele pistes om te skien en snowboarden. Ikzelf ben gaan skieen; met een gebrek aan ervaring en knikkende knietjes! Maar ik heb hard in mijn geheugen gegraven naar skieen met personeelsreis en ik kwam daadwerkelijk vooruit (en beneden). Aan het eind van de middag ging iedereen tevreden en met blauwe billen naar huis :).
Sinds twee weken heb ik ook een kamergenoot: Leyla uit Turkije. Een heel lief meisje met een heeeele andere cultuur. Dit zijn toch echt andere turken dan die ik uit Nederland ken! Ze is de hele dag aan het poetsen omdat alles constant superschoon moet zijn. En ze delen alles, elke keer als de Turkse dames hebben gekookt moet iedereen het proeven. Maar in hun ogen kan je het met een hapje niet proeven, nee je moet een heel bord. Heel erg lief natuurlijk maar soms vind ik het wel wat ongemakkelijk, wij kille Nederlanders zijn dat helemaal niet gewend!
De afgelopen weken ben ik vooral veel uitgeweest, bijvoorbeeld naar mijn favoriete club hier: Broadway! En het leuke is dat Freek daar nu drie keer als DJ aan het werk kon! Echt supergaaf! Na gisteren is hij zelfs gevraagt als vaste DJ op dinsdagavond, wat de allerdrukte avond is! Ik denk dat ik al dat uitgaan even nodig had, naq al dat stressen op school en stagelopen op belachelijk vroege tijden was het heeeeerlijk om een maandje lekker uit te slapen, `s avonds uit, beetje sporten, beetje studeren.....zeer relaxt leven hier! Maar nu is het weer tijd om het wat rustiger aan te doen, na dat weekendje Polen heb ik zin om vaker eens een reisje te maken vanuit Hongarije! Je zit hier namelijk helemaal goed in centraal Europa! Gisteren vertelde Monica dat er iets georganiseerd wordt om misschien een weekend naar Wenen te gaan, en de jongens uit Roemenie zijn bezig met het plannen van een reisje naar Transylvanie! En dan hebben we natuurlijk nog onze treinreis naar Istanbul eind mei! Helemaal zin in!!
Maar hier in Eger is het ook nog steeds super! Echt een heerlijk relaxte bedoeling :D
Vanavond is het Global Cooking night, dan gaan alle verschillende nationaliteiten kenmerkende gerechten uit hun land maken en houd iedereen een kort verhaaltje over zijn land. Wij hebben daarom gisteren twee enorme emmers hutspot gemaakt voor iedereen jammie!
I`m so happy in Hungary!

Als laatste nog mijn adres en telefoonnummer:

Adres:
Annemieke Zorgdrager
Imola Hostel room 108
Leanyka uti Kollegium
Leanyka utca 2
3300 Eger

Telefoon:
0036306912656
of
0031634852298

of via skype: annemieke 8986

  • 02 Maart 2011 - 17:09

    Kathy:

    hoooooooooooooooi Annemieke,
    Leuk verslag, ga je heel europa bekijken? Groetjes van papa en Cees, en we skypen binnenkort.
    XXXXXX mama

  • 02 Maart 2011 - 17:43

    Hjalmar:

    Whow meid! Wat ben jij ook een super coole chick! (H). Klinkt allemaal echt onwijs tof en ik ben zóóó blij dat jij het daar enorm naar je zin hebt. Tof hoor die wereldreis door Europa! :D IK WIL MEE!!! ;-) Haha maar dat gaat 'm niet worden :P.

    Hier gaat het ook super. Team draait goed :D En ben echt super gelukkig :)

  • 02 Maart 2011 - 17:43

    Hjalmar:

    EN.... Een HEEEEEELE dikke kus!!! (K)

  • 02 Maart 2011 - 17:49

    Josine:

    Wat een tof verhaaltje!
    snel maar even skypen :) en super koel dat je gewoon lekker vanuit hongarije ook nog allemaal andere landen gaat bezoeken! :)

  • 02 Maart 2011 - 17:55

    Ilma:

    coool dat je zo geniet! leuk te lezen.... liefs

  • 02 Maart 2011 - 17:56

    Ilma:

    coool dat je zo geniet! leuk te lezen.... liefs

  • 03 Maart 2011 - 07:57

    Nynke:

    Hey Annemieke, fijn dat je het zo naar je zin hebt in Hongarije en gaaf dat je nog wat van de omringende landen ziet ook! Ben benieuwd wat de andere buitenlandse studenten van de hutspot vonden! Hihi! Veel plezier nog en groetjes uit Ouaga!

  • 03 Maart 2011 - 18:41

    Oma Visser:

    Heerlijk om weer wat van je te zien, ik had al zo vaak even gekeken. Het klinkt allemaal heel avontuurlijk wat je allemaal meemaakt, Arme Hjalmar, hij zal je wel missen denk ik. Wij hebben ook hutspot gegeten Janet en Hans waren hier met de kids, geen emmers vol maar wel een echopan, schoon op!!. Het is hier ook nog verdomde koud, s`nachts vorst. Geniet nog fijn van je Hongaarse tijd, en tot je verjaardag, hoihoi, kus oma.

  • 04 Maart 2011 - 14:59

    Jolande:

    Hooi Annemiek!
    Wat een leuk verhaaltje, fijn zeg dat je het zo naar je zin hebt! Ik ga je adres meteen even in m'n agenda zetten, je bent natuurlijk ook bijna jarig!! Wiehoee! Tegelijk met Beau!
    Kus

  • 08 Maart 2011 - 23:18

    Janet:

    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!
    Dikke zoenen uit Sneek

  • 09 Maart 2011 - 09:39

    Suzy:

    Wat heerlijk Miek!! Geniet ervan!!!!!!!!! Erg leuk om te lezen hoe het met je gaat..! Heel veel plezier, en kijk uit naar je volgende berichtje!

  • 09 Maart 2011 - 12:48

    Oma Mieke,:

    Lieve jarige Annemieke,
    Van harte meid, en nog heeeeel veel fijne gezonde, gelukkige jaartjes voor jouw. Ben benieuwd naar je volgende verslag. Hier alles okê, zijn nog druk met boulen, knutselen, en straks weer tuinieren en fietsen, wat een leventje he? Liefs en een dikke knuffel van opa oma en bassie,hoihoi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 68149

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

m

25 Januari 2011 - 17 Juni 2011

studeren in Hongarije

Landen bezocht: