mintegy felét - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu mintegy felét - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu

mintegy felét

Door: annemiekezorgdrager

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

25 April 2011 | Hongarije, Eger

Het is weer tijd voor een berichtje vanuit Hongarije! Ik heb al een hele tijd niets geschreven, dat komt niet omdat jullie mij niets kunnen schelen (ik vind het juist heel erg leuk om jullie reacties te lezen!) maar omdat ik zo ontzettend geniet van het leven hier!
Het weer hier in Hongarije is behoorlijk anders dan dat zeeklimaat dat we in Nederland gewend zijn. Vanaf ongeveer eind maart lopen wij hier al in t-shirtjes en rokjes rond. Het is hier namelijk dagelijks zo`n 20 graden. Lente kennen ze hier niet echt. Het is eerst heel koud met sneeuw en alles, dan vier weekjes tussenin. En dan zomer! Hoewel de Hongaren er niet zo over denken; die lopen nog gewoon met dikke winterjassen rond. Dat lekkere weer wordt vooral geviert met in languit in het park liggen (lekker lezen, muziek luisteren, studeren) en terrasjes pakken!
Ik heb niet alleen van het mooie weer genoten in Hongarije maar ook in Oostenrijk. Het eerste weekend van April ben ik met een groep Poolse meiden uit mijn flatje een lang weekend naar Boedapest en Wenen geweest. We hebben bijna elk museum, gebouw, plein en dergelijke in deze steden bekeken!
Ook zijn er in april een hoop bezoekers langsgeweest. Eerst Marlies een vriendin van Naomi, toen de ouders van Luuk en Jeroen, toen mijn ouders, toen Mark een vriend van Freek en nu Liesbeth weer een vriendin van Naomi. Wel erg gezellig! Het grappige vind ik vooral dat deze mensen dingen opvallen die je zelf niet meer zo erg ziet. Bijvoorbeel de betonnen Sovjetflats in de buitenwijken, de hoeveelheid loslopende honden, het warme weer of de prachtige uitzichten. Dingen die voor mij al tamelijk "gewoon" zijn. Ik vraag me af of ik in Nederland straks ook weer dingen ga vinden die me opeens heel erg opvallen. Nederland.....daar wil ik sowiezo niet aan denken. Ik geniet erg van et leuke en relaxte leventje hier en schrik soms van hoe snel de tijd voorbijvliegt. Gelukkig ben ik (nog maar) op de helft en zijn er een hoop leuke dingen in de toekomst geplant. Vooral reisjes eigenlijk. Ik hoop dat ik daardoor half juni zo zat ben van het reizen dat ik alleen nog maar naar Nederland wil! Met de visites van de afgelopen weken zijn we ook vooral op de toeristische toer geweest. Met de ouders zijn de Búkkmountains en Szilvasvarad bezocht, deze liggen in een prachtig natuurgebied vlakbij Eger. Ook hebben we (ook vanwege het mooie weer) al veel bezoekjes gebracht aan The valley of Beautifull Women. Dit is niet een vallei met mooie vrouwen zoals de naam doet vermoeden maar een vallei met lange rijen wijnkelders die verstopt zijn in de bergwand. Bij elke kelder kun je heerlijke wijn proeven (en drinken) in de zon!
Afgelopen week was het springbreak wat inhoud dat alle scholieren en studenten een week vrij zijn. Ik heb van deze gelegenheid gebruik gemaakt door met Daphne, Naomi en Luuk naar Kroatie te gaan. We hebben een auto gehuurd en zijn dinsdag naar Zagreb gereden waar we ons te goed hebben gedaan aan de leuke terrasjes, kroegjes en restaurantjes. Woensdagochtend zijn we naar Split gereden, een stad aan de zuidkust van Kroatie waar we lekker hebben rondgewandelt door de stad en langs de zee. Aan het eind van de middag hebben we de boot gepakt naar Solta, een klein eiland voor de Kroatische kust. Daar hadden we voor een vriendenprijsje een huis was connecties van Daphne`s vader kunnen huren, watecht prachtig was! We zijn tot zondagochtend in ons privéparadijsje gebleven. We hebben eigenlijk vooral in de zon gelegen en gezwommen in de Adriatische zee. Zaterdag heeft de onderhouder van het huis Toni ons meegenomen op een tocht rond het eiland in zijn boot. De hele week was echt paradijselijk! Een heerlijk ruim huis met een mooi terras,zon, zee,strand en palmbomen! Het was daarom ook wel opzien tegen het terugkeren naar Eger, maar gelukkig kreeg ik een warm onthaal van mijn kamergenote Leyla die het wel zat was om de hele week alleen te zijn, en een hoop oehs en aaahs over onze gebruinde velletjes!
Na zo`n week heeeeerlijk niets doen in de zon zijn we weer helemaal opgeladen om weer te studeren deze week. Over zo`n 2 á 3 weken moeten alle vakken namelijk afgerond zijn. Helaas gaan Naomi en Daphne dan alweer naar huis; ik wil er nog niet aan denken dat ik van al deze lieve mensen en deze fijne plek afscheid moet gaan nemen! Gelukkig blijven Freek en ik nog lekker lang! We hebben een vlucht geboekt voor 17 juni naar Eindhoven, dus ik kan nog zeker anderhalve maand genieten!
Ik heb ook nog foto`s toegevoegt, omdat ik dat ze lang niet heb gedaan is het een beetje een allegaartje maar het geeft hopelijk een goede impressie!

  • 25 April 2011 - 19:59

    Kathy:

    Hoi lieverd, wat fijn om weer een berichtje van je te lezen en al die mooie foto's. Het lijkt me prachtig in kroatie, en jullie hebben er ook wel van genoten merk ik. Jammer dat Naomi en Daphne al zo snel naar huis gaan, doe ze de hartelijke groeten, ook aan alle anderen die we kennen. En wil je Leyla nog bedanken voor het recept, ik ga die soep binnenkort zeker eens maken.
    Dag lieve schat, veel plezier daar.
    Kus van mama.

  • 25 April 2011 - 21:55

    Annemieke:

    Hoi mama!
    We hebben inderdaad heel erg genoten! Maar aan alles komt het eind en het afscheid nemen zal niet gemakkelijk zijn :( Maar gelukkig zijn er al reunies geplant en is Belgie niet ver weg! Je krijgt de groetjes terug van iedereen!
    Dikke kus aan papa en Cees

  • 29 April 2011 - 20:03

    Oma Mieke:

    Hallo Annemieke,
    Zijn weer terug na een fantastisch lang week-end terschelling. Het was zoals altijd weer heel gezellig, prachtig weer, fijn gefietst, lekker gegeten, wat wil je nog meer. Het is bij jullie heel mooi, maar Terschelling blijft mijn paradijsje hoor! Hier alles okê, geniet jij nog fijn een poosje, en laat gauw weer eens wat zien, dag lieverd, dikke kus van opa en oma hoihoi.

  • 04 Mei 2011 - 12:02

    Carry:

    Heb net je reisverslagen gelezen. Wat leuk man, wat heb je al veel gezien en veel verschillende mensen ontmoet. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, dus geniet er maar goed van. Groetjes ook van Chris, Janine en Marleen

  • 11 Mei 2011 - 06:58

    Oma Mieke,:

    Hallo Annemieke,
    Hier weer even een teken van leven uit Sneek. Het is net alsof we in Spanje wonen, zo mooi en lekker warm is het weer. Is dat bij jullie ook zo? Gaat het allemaal goed, en heb je het nog steeds naar je zin? Wij gaan naar Terschelling om je pa zijn verjaardag te vieren, weer een beetje vakantie, heeeeerlijk. Ik hoop gauw weer eens wat van je te zien. Hier alles okê, kus groetjes van oma hoihoi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 68161

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

m

25 Januari 2011 - 17 Juni 2011

studeren in Hongarije

Landen bezocht: