boldog születésnapot - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu boldog születésnapot - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Annemieke Zorgdrager - WaarBenJij.nu

boldog születésnapot

Door: annemiekezorgdrager

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

15 Maart 2011 | Hongarije, Eger

Hallo iedereen!

Ten eerste allemaal heel erg bedankt voor alle lieve mailtjes, facebookposts, krabbels, e-cards, telefoontjes en smsjes die ik heb gekregen voor mijn 22ste verjaardag! Ik heb een hele leuke verjaardag gehad dit jaar! Ik was namelijk op een woensdag jarig, wat betekend dat ik op dinsdagnacht 12 uur in de Broadwayclub al mocht beginnen met vieren :D Op mijn verjaardag zelf lekker niets gedaan en `s avonds naar de Alfa bar waar een verjaardagsfeest georganiseerd was door George en Joanna! Maar dan ook een echt verjaardagsfeest met slingers, balonnen, taart en een hoop lieve mensen! Helemaal top dus!
Het zonnetje is ook hier in Hongarije volop gaan schijnen. Dat betekend natuurlijk lekker naar buiten! Vrijdag ben ik met een groepje naar de Vallei van de mooie vrouwen geweest, daar vind je geen mooie vrouwen, maar een heleboel wijnkelders waar je wijn kan proeven en heeeerlijk in de zon kan zitten "proeven". Ook zaterdag hebben Luuk en ik ons op een terras in de stad gewaagd en hebben we ons vergaapt aan de enorme hoeveelheid mensen die aan ons voorbijtrokken. Blijkbaar is Eger een heuse toeristische trekpleiser. Vanwege het lange weekend (hierover later meer) en het mooie weer had heel Hongarije blijkbaar besloten Eger te bezoeken. Zondag nam George ons op sleeptouw naar Szilvavarad, een uurtje met de trein. Hier is namelijk het nationale park Bukk; een prachtig bergegbied met mooie bossen en fenomenale uitzichten. We zijn hier per mountainbike de bergen in gegaan. Na twee uur klimmen hebben we een kampvuur gebouwt waarbij we worstjes, brood en groentes roosterden. Hierna zijn we weer naar beneden gegaan, maar dit duurde slechts 15 minuten :P Gisteren heb ik een heel erg uitgebreid overzicht gemaakt van alles dat er qua schoolwerk moet gebeuren. Nu het mooi weer begint te worden, wil ik toch iets meer mijn best doen. Anders zal je zien dat wanneer de zomer echt begint ik nog vanalles af moet maken voor school. Goede voornemens dus, gelukkig heeft Freek dezelfde voornemens, kunnen we elkaar een beetje motiveren. Straks ga ik even in de stad kijken, het is namelijk een feestelijke bedoeling hier in Eger. Het hele weekend wordt de opstand van 1848 herdacht (tegen de Habsburgse Monarchie), en het begin van het Hongaars nationalisme. Lekker genieten van het zonnetje daar!

  • 15 Maart 2011 - 10:42

    Nynke:

    Hey Annemieke, leuk om weer een verslagje van je te lezen! Zo'n Hongaarse verjaardag klinkt wel goed, hartstikke leuk!! En tof ook dat je zoveel van de omgeving ziet. Ben benieuwd naar je foto's!! Blijf vooral genieten daar enne... succes met je schoolwerk hè..! ;) Liefs, Nynke

  • 15 Maart 2011 - 12:23

    Bob Zorgdrager:

    hallo annemieke
    wat weer een leuk verslag ,die mooie vergezichten dat lijkt mij ook geweldig om dat te beleven nog even en wij komen naar je toe en kunnen ook genieten waar jij al een tijdje van geniet.dat je een planning maakt voor je school werk is een goed idee dan kom je ook niet voor verrasingen te staan groeten pap

  • 16 Maart 2011 - 14:35

    Luca:

    A to the Mieke!
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal aan het uitspoken bent. Gaaf dat jullie zoveel ondernemen en kunnen zien van het land! Maar wel goed met school bezig blijven he! ;)
    Heel veel plezier en lekker genieten van het heerlijke zonnetje.

    Liefs!!

    p.s. Ik ben bij een duitse maatschappij uitgenodigd voor de eerste selectie, nu veel aan het leren daarvoor, spannend!

  • 01 April 2011 - 06:30

    Oma Mieke,:

    Wat leuk dat je pa en ma onderweg zijn naar jouw, met de wagen volgeladen denk ik, je had nogal wat opdrachten, ik heb wel gelachen. Hele fijne week samen, genieten, en laat ze maar veel zien. Groetjes en een knuffel van opa en oma, hoihoi.

  • 01 April 2011 - 08:45

    Suzy:

    Hee Mieke!!!

    Ontzettend leuk zeg..! Vind het echt gaaf om dit allemaal te lezen, en te lezen hoe jij het naar je zin hebt daar. Vind het echt super =)

    Heeele dikke tuut (K)(K)

  • 12 April 2011 - 14:09

    Renata:

    heeeeeeeeeeeeee lief nichtje! Even een hallooootje vanuit een zonnig (!) Ierland. Gaat 't goed meid daar in goulash-country?Heb net gehoort dat je pa en ma je hebben bezocht...zoooo! Een hele reis voor die 'old dogs' eh! Maar wat geweldig. Volgens Ineke heb je prachtige foto's op facebook staan dus ik mezelf registreren op facebook......(drama) Ik ben zo'n geit met die zaken... Vergat m'n paswoord al na 3 seconden.Dus nog maar eens proberen. Ga van't weekend Ineke bezoeken in Galway. Verder gebeurt er hier niet veel . Oh ja,..een kip dood. Maar in de rest van de wereld gebeurt er zo veel dat het eigelijk wel heerlijk is(,...behalve dan dat met m'n favoriete kip!).NOu ja, toedelidoki lieve annemiek. Veel plezier, kennis, wijsheid en vette kippen en geiten toegewenst!daaaagggggg, Renata

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 68087

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

m

25 Januari 2011 - 17 Juni 2011

studeren in Hongarije

Landen bezocht: